Hver dag besøker en tredel av Norges befolkning en av Dagbladets plattformer for å bli oppdatert, opplyst og underholdt.

GJENGEN: På god vei inn i sitt 150. leveår, leverte Dagbladet - med denne gjengen i spissen - sitt beste resultat noensinne.
Foto: Lars Eivind Bones/Dagbladet
I fjor kom 723 000 av de 1,4 millioner besøkende til Dagbladet via mobiltelefon, noe som gjør mobil til vår desidert største plattform. Veksten er på 2,8 prosent fra året før. Det betyr at samlet lesing på mobil - summen av alle målte titler - nå har gått forbi papirutgavene i daglig dekning.
Den digitale abonnementstjenesten Dagbladet Pluss hadde også en meget positiv utvikling i fjor og mer enn doblet omsetningen. I 2013 hadde ikke Pluss én eneste leser. Nå har vi 55 000 abonnenter på Pluss.
For Dagbladet er det viktig å klare to ting samtidig: Å ha en premiumtjeneste for digitalt innhold som folk er villige til å betale for, og vi skal ha høy trafikk på Dagbladet.no. Dagbladet skal levere på samfunnsoppdraget, skape debatt og være en troverdig nyhetsleverandør, men samtidig ha humør og underholde.
Vi vant SKUP-diplom for graveprosjektet "Kongemakta", hentet hjem hovedprisen på Dataskup for "Søppelkrisa" og diplom for "Kulturkameratene", for å nevne noen av prisene vi fikk i fjor. Dette er journalistikk vi er særlig stolte av.
Når vi nå har gått inn i et nytt år, er det natulig at vi ser oss tilbake og evaluerer vår egen journalistikk i en redaksjonell årsrapport. I år som i fjor velger vi å publisere denne på Redaktørforeningens nettsider, men vi gjør den også tilgjengelig for våre lesere på Dagbladet.no.
Les hele Dagbladet redaksjonelle årsrapport her